Wszystko co sobie wymarzę ….

Sernik na zimno

Kiedy najdzie mnie  ochota na coś smacznego, a nie chce mi się piec  to robię  ten właśnie sernik.  Można go wykonać na kilka sposobów : w tradycyjnej tortownicy, w pucharkach  zalanych galaretką, w silikonowych   foremkach o różnych kształtach.  Ciekawą wersje wykonania zobaczyłam na fotografii pokazanej na portalu zszywka.pl w tamtym przypadku był to deser Panna cotta.  Ten pomysł wykorzystałam przy dzisiejszym wykonaniu  mojego sernika na zimno.

 

 

Składniki:

½ kg sera, 4 żółtka, 2 szklanki cukru, ½ szklanki wody, 4 łyżki żelatyny, 2 szklanki mleka, 1 kostka margaryny, galaretka, zapach.

Przygotowanie:

Żelatynę namoczyć w pół szklance  zimnej wody. Mleko zagotować, dodać  namoczoną żelatynę . Jak mleko wystygnie  dodać cukier, rozpuszczoną margarynę,  dodać żółtka i ser. Utrzeć wszystko Blenderem. Wylać na tortownicę  i włożyć do lodówki.  W tym czasie  przygotować galaretkę wg przepisu na opakowaniu. Jak sernik stężeje zalać galaretką.

Skomentuj

