Wszystko co sobie wymarzę ….

Parowańce

Parowańce to drożdżowe buły robione na parze  znane również jako „Pompuchy”. Mogą być podawana na słodko z sosem jogurtowo-owocowym lub z  sosem mięsnym. Szybkie i proste w wykonaniu. Kiedyś kiedy byłam mała   prosiłam bardzo mamę o parówki, bo takie jadła moja koleżanka na podwórku. Niestety nie chodziło mi o znane wszystkim pod tą nazwą kiełbaski, a jako dziecko nie umiałam mamie powiedzieć co to jest, co jadła koleżanka. 

Składniki:

Około 1/2 kg mąki, 3 dkg drożdży,1 szklanka  mleka, 2 jajka, 1/2 łyżeczki soli, 2-3 łyżki cukru.

Przygotowanie:

Wyrobić ciasto jak drożdżowe, następnie rozwałkować ciasto na grubość około 2 cm, wykrawać szklanką koła, parować kluski nad parą i pod przykryciem.

Parowańce można również nadziewać na rozmaity sposób.

 

Skomentuj

